Da tijekom hladne zime i puno boravka na zatvorenom djeci ne bi bilo dosadno, a da bi se pri tome ujedno izbjeglo pribjegavanje ekranima da se djeca zabave, zajedničko slobodno vrijeme i svakodnevne aktivnosti i rutine vrlo se lako mogu iskoristiti da se u kućnom okruženju, vrlo jednostavnim poticajima, obogati razvoj djeteta u različitim područjima.
Zimsko je doba idealna prilika za razgovor s djecom o promjenama koje se u prirodi događaju, primjerice o životinjama koje zimi spavaju zimski san, o drveću koje ostaje zeleno cijele zime ili o zimskim padalinama. Ovdje smo u vrtiću za razgovor o zimi koristili senzornu kutiju. Dok smo kopali snijeg na Sjevernom polu, tražili smo životinje koje tamo žive. Uvodili smo pojmove suprotnih značenja, poput hladno – toplo, puno – malo, mekano – tvrdo, ispod – iznad. Opisivali smo izgled životinja. Imenovali smo što je u kutiji koje boje. Uvodili smo pojmove koji označavaju radnje te smo radili na proširivanju jezično-govornog iskaza: Kopamo snijeg., Tražimo polarnog medu., Medo spava., Gradimo snjegovića. Gladnog smo pingvina hranili šarenim ribicama, radeći na prijedlogu u (u usta, u trbuh) i na prepoznavanju i imenovanju boja.
I predvještine čitanja i pisanja, poput veze slovo – glas, mogu se poticati u igri. Tako smo ovdje pisali slova slamkom po brašnu. Nabrajali smo riječi koje počinju na zadani glas i ujedno uvježbavali priziv riječi te širili rječnik.
Učenje je zabavno ako učimo dok se igramo.